اخبار املاک مشهداطلاعات کاربردی

معرفی خانه های تاریخی مشهد به همراه آدرس دقیق آن ها روی نقشه

در بسیاری از شهر های کشور ایران رایج است که افراد زمانی که به این شهر ها مسافرت می کنند به گشت و گذار در قسمت های تاریخی شهر بپردازند. در شهر مشهد نیز ما شاهد بنا های تاریخی بسیاری هستیم که در این بین خانه های تاریخی نیز دیده می شود. در این مقاله با مشهد املاک همراه باشید تا علاوه بر بحث خرید خانه در مشهد در کنار یک دیگر به این موضوع بپردازیم که خانه های تاریخی مشهد کدام می باشند و چه خصوصیاتی دارند و هم چنین چگونه می توان از این خانه ها بازدید کرد.

معروف ترین خانه های تاریخی مشهد کدامند؟

معروف ترین خانه های تاریخی مشهد کدامند؟

همان طور که اشاره شد در مشهد از این دسته از خانه ها بسیار وجود دارند. در این قسمت مشهد املاک قصد دارد برای شما به تعدادی از بهترین خانه های تاریخی بپردازد. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با بهترین این خانه ها آشنا شوید و به هنگام سفر به مشهد این خانه ها را مشاهده کنید.

خانه داروغه

یکی از تاریخی ترین خانه های مشهد که برای زمان قاجاریه مشهد می باشد که به درستی بازسازی شده است و دارای زیبایی بسیاری می باشد و در مرکز شهر مشهد قرار دارد‌. این خانه بسیار جذاب است و به صورت سه ضلعی شمالی ساخته شده است‌. این خانه اولین خانه ای در مشهد است که به حمام مجهز شد و دارای شومینه بود.

خانه ملک

خانه ملک مربوط به یکی از افراد ثروتمند مشهد به نام حاج حسین ملک می باشد که تمامی املاک خود را در وقف عموم گذاشته است. از انواع دارایی های این شخص می توان به خانه تاریخی او و پارک وکیل آباد مشهد اشاره کرد‌. در حال حاضر از این خانه تنها بخش بیرونی آن قرار دارد و بخش داخلی آن در سال ۱۳۷۰ تخریب شد.

خانه امیری

دیگر خانه قدیمی مشهد که افراد بسیاری از آن دیدن می کنند و بسیار نیز به حرم امام رضا نزدیک می باشد، خانه امیری مشهد است. این خانه به دستور عباس امیری در سال ۱۳۶۵ ساخته شد و در سال ۱۳۸۴ تبدیل به مکانی گردشگری شد. این خانه دارای دو ورودی می باشد و بنای خانه در مرکز ساخته شده است. این دو ورودی برای او باعث شده است تا به دور از هیاهوی شهر خانه بنا شود و افراد در آن جا در سکوت و آرامش زندگی کنند.

خانه رجایی

دیگر خانه مطرح تاریخی مشهد که امروزه پذیرایی افرادی است که به مشهد سفر می کنند، خانه رجایی می باشد که در اواسط سلسله قاجاریه ساخته شد و نزدیکی بسیاری به حرم امام رضا دارد. این خانه دارای یک حیاط بسیار جذاب و حوضی بسیار دلچسب است که با درختان بلند پوشانده شده و برای افرادی که در این خانه مستقر می شوند تعطیلاتی بسیار دلچسب را می آفریند.

خانه پیشه وران

یکی از معروف ترین بنا ها در مشهد که تقریبا تمامی افراد آن را می شناسند، خانه پیشه وران نام دارد‌‌. این خانه محبوبیتی جهانی دارد اما هنوز تا به امروز مشخص نشده است که در چه سالی ساخته شده است. توصیه می شود حتما اگر به مشهد سفر می کنید به این خانه رفته و آن را مشاهده کنید و متوجه شوید که یک بنای تاریخی تا چه اندازه می تواند جذابیت داشته باشد‌. ناگفته نماند که این خانه در منطقه هشت مشهد قرار دارد.

عکس خانه های تاریخی مشهد را در کجا مشاهده کنیم؟

یکی از راه هایی که می توانید قبل از مراجعه به این خانه ها از آن ها اطلاعات کسب کنید، مشاهده کردن عکس های این دسته از خانه ها می باشد. گشت در تاریخی ترین خانه های مشهد می تواند بسیار جذاب باشد اما این که از قبل عکس های آن جا را مشاهده کرده باشید و سپس اقدام به گشت در آن ها کنید می تواند جالب تر باشد‌.

برای مشاهده کردن عکس های این خانه ها کافیست به قسمت جست و جو تصاویر گوگل مراجعه کرده و سپس اقدام به مشاهده کردن این عکس ها کنید. در این قسمت کافیست تنها عبارت خانه های تاریخی مشهد را جست و جو کرده و سپس اقدام به مشاهده کردن عکس های آن ها کنید.

آدرس خانه های تاریخی مشهد

آدرس خانه های تاریخی مشهد

پس از این که عکس های خانه های قدیمی مشهد را مشاهده کردید سپس به سراغ آدرس خانه های تاریخی مشهد می رویم. برای این کار می توانید به صورت کلی به جست و جو در گوگل بپردازید و یا از مشاوران برجسته مشهد املاک کمک گرفته تا با ارائه نام خانه تاریخی مورد نظرتان و یا به طور کلی آدرس تمامی خانه ها را دریافت کنید. با داشتن این اطلاعات می توانید تعطیلاتی عالی را برای خود و خانواده عزیزتان رقم بزنید.

آیا امکان بازدید از خانه های تاریخی مشهد وجود دارد؟

به راحتی می توانید از خانه های تاریخی مشهد دیدن کنید زیرا این خانه ها جزء آثار باستانی این شهر می باشد که افراد اقدام به مشاهده کردن آن ها می کنند‌‌. برای این که این خانه ها را مشاهده کنید می توانید با انواع تور ها به آن ها مراجعه کرده و یا خود به تنهایی به این خانه ها رفته و آن ها را مشاهده کنید. دیدن این مکان ها باعث می شود تا افراد از گذشته شهری که در آن قرار دارند مطلع شوند و بدانند که در گذشته معماران ایرانی می توانستند تا چه اندازه سازه هایی بسیار جذاب را ارائه دهند.

این خانه ها مربوط به چه دورانی هستند؟

برخی از خانه های تاریخی مشهد مانند خانه امیری مشهد برای سال های بسیار دوری نیستند و چون نوع ساخت آن ها قدیمی می باشد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دیده می شود‌. اما برخی از خانه ها مانند خانه ملک مشهد و یا خانه داروغه مشهد جزء خانه های تاریخی بسیار قدیمی می باشند که به زمان سلطنت قاجاریان بر می گردد.

کدام خانه های تاریخی مشهد ثبت ملی شده اند؟

کدام خانه های تاریخی مشهد ثبت ملی شده اند؟

بسیاری از این دسته از خانه ها به صورت کلی ثبت ملی شده اند و جزء آثار باستانی ملی از آن ها یاد می شود‌. خانه داروغه و توکلی جزء دسته خانه هایی می باشند که تا به امروز جزء بهترین میراث های ملی هستند و بسیاری از افراد این خانه را تا به امروز مشاهده کرده اند. عکس های این دو خانه رو می توانید به راحتی در جست و جو تصاویر گوگل مشاهده کرده و از این دسته خانه ها اطلاعات بسیاری را کسب کنید.

خانه های تاریخی مشهد چه ویژگی هایی دارند؟

در بین این دسته از خانه ها ویژگی های بسیاری دیده می شود که باعث می شود افراد مجذوب آن ها شوند. اما از بین تمامی این ویژگی ها، ویژگی اصلی این خانه ها معماری بی نظیر آن ها است که در آن زمان کمتر کسی می توانست با مصالح کمی که در دسترس دارد این مدل خانه ها را ساخته و این خانه ها سال ها مانند روز اول بمانند.

دیگر ویژگی هایی که این خانه ها برای خود دارا هستند، حیاط بسیار جذاب، نمای بسیار زیبا و استفاده از انواع رنگ بندی ها بی نظیر در ساخت و ساز در مشهد در این خانه می باشد که باعث می شود این خانه نسبت به دیگر خانه ها متمایز و همین متمایز بودن باعث شده جزء آثار باستانی این شهر محسوب شود.

آیا بازدید از خانه های تاریخی مشهد هزینه در پی دارند؟

برای بازدید این خانه ها لازم نیست به هیچ عنوان هزینه ای را پرداخت کنید. کافیست تنها هر زمان که دوست داشتید به آن ها مراجعه کرده و از زیبایی این خانه بهرمند شوید. به دلیل این که افراد بتوانند با تاریخ شهری که به آن سفر کرده اند آشنا شوند، بازدید این خانه ها رایگان می باشد و هم چنین به راحتی می توانید وارد این خانه ها شده و از زیبایی آن ها بهرمند شوید. البته ناگفته نماند که خانه هایی که در حال حاضر تغییر کاربری داده و تبدیل به مهمانسرا ها شده اند دارای هزینه می باشند.

ساعت بازدید از خانه های تاریخی مشهد چگونه است؟

ساعت بازدید از خانه های تاریخی مشهد چگونه است؟

این خانه ها به صورت ۲۴ ساعت در دسترس شما می باشند و شما می توانید به راحتی به این خانه ها مراجعه کرده و از آن ها بازدید کنید. کافیست تنها از مشاور املاک مطرح مشهد املاک آدرس این خانه ها را گرفته و یکی از روز های خود را اختصاص به مشاهده کردن این خانه ها ارائه دهید. هم چنین می توانید همان طور که اشاره شد قبل از مراجعه به این خانه ها عکس های آن ها را مشاهده کرده و سپس اقدام به ترتیب اولویت اقدام به مراجعه کردن به این خانه ها کنید.

آیا در دوران کرونا امکان بازدید از این اماکن وجود دارد؟

در ابتدایی که بیماری کرونا وارد شهر مشهد شد و قرنطینه ها آغاز شد امکان مشاهده کردن این خانه ها وجود نداشت اما پس از آن زمانی که تمامی افراد واکسینه شدند این خانه ها نیز در های خود را به روی گردشگران باز کردند تا تمامی افراد بتوانند به راحتی این خانه ها را مشاهده کنند و از تاریخ شهر مشهد مطلع شوند.

سوالات متداول

آیا خانه تاریخی پیشه وران مشهد به ثبت ملی رسیده است؟

این خانه نیز مانند خانه داروغه به ثبت ملی رسیده است.

عکس عمارت های مشهد که قدیمی هستند را از کجا مشاهده کنیم؟

به راحتی می توانید از انواع سایت های معتبر و یا جست و جو در قسمت تصاویر گوگل مشاهده کنید.

آیا مشاهده خانه های تاریخی مشهد هزینه ورودی دارد؟

هیچ هزینه ورودی ای برای مشاهده کردن این خانه ها از افراد گرفته نمی شود.

آیا می توان در دوران کرونا به خانه های تاریخی مشهد مراجعه کرد؟

امروزه که بسیاری از افراد واکسینه شده اند می توانید در دوران کرونا این خانه ها را مشاهده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

مهسا بنکدار یزدی

تجربیات بسیاری در زمینه املاک به دلیل فعالیت محیطی دارم و این اطلاعات را در قالب مقاله در سایت مشهد املاک در اختیار شما قرار خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا